یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 May 2024
  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • اینستاگرام حجم زیادی آلودگیِ جرایم غیراخلاقیِ فضای مجازی را به خود اختصاص داده

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

  • روحانی در اتاقCPR سیاسی خود و اصلاح طلبان بدنبال چیست؟

  • اظهارات سردار رشید درباره عملیات وعده صادق

  • نوجوانان یک مسجد نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی را سرود کردند +فیلم

  • پیش شرط های محاسبه عادلانه مالیات بر عایدی سرمایه

  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام

  • مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس

  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 364722
    تاریخ انتشار: 15/بهمن/1402 - 14:38
    جشنواره چهل‌ودوم؛

    حواشی های روز سوم جشنواره فیلم فجر/ مهم‌ترین فستیوال سینمای ایران با پخش فوتبال جنجالی ایران و ژاپن

    پنالتی علیرضا جهانبخش ایرانی‌ها را در آغوش هم فرستاد؛ گاهی اوقات تب فوتبال از سینما داغ‌تر است، حتی در مهم‌ترین فستیوال سینمای ایران!

    حواشی های روز سوم جشنواره فیلم فجر/ مهم‌ترین فستیوال سینمای ایران با پخش فوتبال جنجالی ایران و ژاپن

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    از همان روز قرعه‌کشی جشنواره فجر می‌شد حدس زد که به‌دلیل همزمانی برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا و حساسیت‌های آن با حضور تیم ملی کشورمان، در برخی ساعات تماشای فوتبال به سینما ترجیح داده شود، حتی اگر در مهم‌ترین فستیوال سینمایی و در جمع کسانی باشیم که «دکوپاژ» و «میزانسن» را بهتر از «پاس تو در» و «وینگر» بلدند، البته کلیدواژه اصلی روز سوم جشنواره «کام‌بک» بود.

    فیلم سینمایی «شه‌سوار» یک ساعت دیر پخش شد تا مسابقه حساس ایران و ژاپن در سالن سینمای برج میلاد پخش شود، دو ساعتی فارغ از دنیای سینما شدیم و با اشک شوق که از پنالتی دیدنی «علی جهان» (علیرضا جهانبخش!) بر گونه‌هایمان سرازیر شد، «کام‌بک» بزنیم، کام‌بکی از «برج دوحه» تا «برج میلاد» با صدای فریادهای سوباسا و ایشی زاکی!

    به‌قول یکی از خبرنگاران که می‌گفت: «کارتون فوتبالیست‌ها را ژاپنی‌ها ساختند اما چون ما بیشتر از آنها این کارتون را پخش کردیم، در جدال با ژاپنی‌ها در مستطیل سبز پیروز شدیم.» پس تا حداقل 10 سال دیگر پخش سریال‌ها و کارتون‌های قدیمی از تلویزیون تضمین شد؛ پیش به‌سوی گوگوریو!

    بهروز افخمی فوتبال دوست ندارد!

    * البته بهروز افخمی خیلی فوتبالی نیست و دوست دارد همان دکوپاژ و میزانسن را در فیلم‌هایش درس بدهد؛ خبرنگاران این موضوع را به‌خوبی فهمیدند چرا که وقتی برای نشست خبری فیلمش، «صبح اعدام» مقابل آنها قرار گرفت، با خنده‌های هیستریک و پاسخ‌های کوتاه و سربالا تلاش کرد به مسئولان جشنواره بفهماند که برگزاری منظم نشست خبری فیلمش مهم‌تر از پخش بازی ایران و ژاپن است.

    * او حتی در مواردی به نقدهای خبرنگاران نسبت به فیلمش خنده‌های معناداری تحویل داد؛ خنده‌هایی که بی‌شباهت به مسخره کردن نبود.

    جشنواره فیلم فجر , فیلم , سینما , سینمای ایران , فوتبال آسیا , تیم ملی فوتبال ایران , چهل‌ و دومین جشنواره فیلم فجر ,

    * افخمی به چند نکته هم اشاره کرد که قابل توجه بود؛ او تأکید کرد که فیلم صبح اعدام را براساس گزارشی که از روز اعدام طیب حاج‌رضایی در روزنامه کیهان منتشر شده است، ساخته است، همچنین علاقه او به ساخت فیلم‌های اقتباسی بسیار بالاست.

    در پی همزمانی اکران فیلم «شه‌سوار» و بازی حساس ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، با درخواست تهیه‌کننده فیلم «شه‌سوار» با جابه‌جایی و تاخیر در اکران کلیه فیلم‌های امروز موافقت شد.

    بدین ترتیب بازی ایران با ژاپن در سانس دوم اکران‌های سالن رسانه‌ها، به‌صورت زنده روی پرده رفت تا اصحاب رسانه باردیگر تماشای جمعی یک رقابت فوتبالی حساس را در فضای جشنواره فجر تجربه کنند.

     

    پس از دیدار تیم ملی ایران و ژاپن، بلافاصله فیلم «شه‌سوار» ساخته حسین نمازی دومین فیلم کمدی اجتماعی او بعد از فیلم شادروان است که در خلاصه داستان آن آمده است: به دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار به‌هم خورده است، خانواده قصد پنهان کردن این خبر را دارند.

    حسین نمازی درباره شباهت فیلم جدیدش با اثر قبلی اش (شادروان) گفت: چند نکته در شه‌سوار است که باعث می‌شود شما یاد شادروان بیفتید؛ مانند جغرافیا که من این جغرافیا را خیلی دوست دارم و فیلم دیگر من نیز در همین جغرافیا خواهد بود. دیگری نیز مرگ است. سومین شباهت هم این است که هر دو فیلم در یک مراسم اتفاق می‌افتند.

    سومین فیلمی که در روز سوم اکران شد، «قلب رقه» با بازی متفاوت شادی مختاری و به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور بود. فیلم قلب رقه روایتی جدید از سینمای ایران درباره اتفاقات گروه‌های تروریستی در کشور سوریه است.

    فیلم رقه

    پروینی تهیه کننده این فیلم درباره این سوال که آیا این فیلم درباره شهید سید رضی موسی است یا خیر توضیح داد: این فیلم کلاژی از قصه‌های واقعی بود. شهید سید رضی در تولید این اثر خیلی به ما کمک کردند و از روز اول تا پایان به ما کمک کردند. بعد از شهادت ایشان قرار شد که این فیلم را به ایشان تقدیم کنیم، اما این فیلم درباره زندگی شهید نبود.

    محمدرضا شریفی‌نیا در بخش دیگر این نشست بیان کرد: من آمدم که در کنار دوستان بنشینم و خسته نباشید به دوستان بگویم، چون کار خیلی سختی بود. من خیلی کار کرده‌ام، اما «قلب رقه» یکی از آن کار‌های سخت بود. نمی‌دانم شاید هم من دیگر پیر شده‌ام!

    بلاخره در پایان روز سوم جشنواره چهل و دوم نوبت به نمایش فیلم «صبحانه با زرافه ها» تازه‌ترین اثر سروش صحت رسید.

    در زمان اکران این فیلم در خانه جشنواره بازیگران حضور نداشتند و مراسم فتوکال انجام نشد. اما پس از نمایش فیلم، نشست خبری فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه‌ها» در سانس چهارم و بامداد یکشنبه در خانه رسانه واقع در برج میلاد تهران برگزار شد. در این نشست خبری، سروش صحت (کارگردان)، سیدمصطفی احمدی (تهیه‌کننده)، خشایار موحدیان (تدوین‌گر)، آرمان فیاض (مدیر فیلمبردادی)، مهیار علیزاده (آهنگساز)، امیرحسین حداد (طراح صحنه) و امین صفایی (نویسنده) حضور داشتند.

    پژمان جمشیدی

    صحت درباره مناسب بودن فیلمش برای خانواده بیان کرد: همیشه دلم می‌خواهد کاری که می‌سازم برای خانواده‌ها مناسب باشد.

    وی درباره دغدغه خود از ساخت فیلم عنوان کرد: توجه به زندگی و اینکه چقدر آسیب پذیر است و به لحظه بند است و چقدر باید قدرش را بدانیم دغدغه من بود، چون مرگ در کمین است و اشتباهاتی می‌تواند این لحظات شیرین را از دست ما دربیاورد.

    همچنین در سومین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ فیلم های «تمساح خونی»، «مجنون»، «شه سوار» به سانس فوق العاده رسیدند. محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فجر با بیان این خبر اعلام کرد که فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی با استقبال مخاطبان در سانس ساعت ۲۲ پردیس سینمایی زندگی، فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی ساعت ۲۳ پردیس سینمایی کوروش و فیلم «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی در سانس ۲۳:۳۰ پردیس هدیش مال به سانس فوق العاده رسیدند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما